Saturday, March 25, 2017

Определете таргет аудиторията си в 4 лесни стъпки

Коя е вашата таргет аудитория? Ако отговорът ви е „всички“, помислете пак, защото няма смисъл да хабите ценно време и средства, за да продадете продукта или услугата си на хора, които не са заинтересовани от тях.

Без значение дали ще предлагате перилни препарати или пък сервизни услуги, струва си да отделите време, за да определите своята таргет публика. Знаейки кои са вашите клиенти и къде да ги откриете, ще бъдете по-фокусирани и по-ефективни в своите маркетинг кампании и разбира се ще получите по-голяма възвращаемост на инвестицията си.
Последвайте тези лесни 4 стъпки, за да идентифицирате целевата си публика и да бъдете по-успешни при следващата си кампания.

Стъпка 1. Разберете на кои потребителски нужди отговаря вашия бизнес
Всеки бизнес съществува, за да разреши даден потребителски проблем или да удовлетвори конкретни потребителски нужди. Така че преди да определите целевата си аудитория, ще трябва да разберете какви са тези нужди. Например агентът за недвижими имоти отговаря на нуждата на собственика на имот да продаде къщата си на най-добрата цена с възможно най-малко усилия. Сватбеният фотограф решава проблема на булката да запази незабравимите си спомени от големия ден.

Веднъж щом сте разбрали защо клиентите ви имат нужда от вас, време е да се съсредоточите върху хората, за които е най-вероятно да имат тези нужди.

Стъпка 2. Сегментирайте аудиторията си
Сегментирането е процес, при който се прави „пресяване“ на потребителите на базата на различни фактори докато се получи една или няколко идеални групи от хора с приблизително еднакви особености.

Как се прави това? Започнете с идентификация на широкия ви пазар – например ако имате фризьорски салон за кучета, ще осъществявате дейността си на пазара, който включва всички собственици на кучета.

След това изберете и приложете още параметри, които да сегментират публиката ви в по-голяма степен. Има четири основни начина, по които може да осъществите таргетирането:

Географско таргетиране – определяне на аудиторията на базата на местоположението на техния дом или работа, близостта им до магазини, времето за пътуване и разстоянията.

Таргетиране по статистически данни – сегментиране на публиката според статистически данни като възраст, доход, семейно положение и културна принадлежност.

Разходи на домакинство – групиране на потребителите въз основа на разходите им за храна и стоки за бита, пътувания, луксозни стоки или пък класифициране по разполагаем доход.

Психографско таргетиране – разделяне на потребителите на база отношението им към определен продукт, услуга, марка или намерението им да го закупят.

Не е нужно да се спирате само на един метод. Нещо повече, за да постигнете най-добри резултати, трябва да комбинирате няколко различни начина, за да определите ясно своите сегменти.

Стъпка 3. Създайте образ на потребителите
Въоръжени с информацията именно за тези сегменти, вече може да започнете да изграждате профила на своите клиенти. Всъщност този обобщен потребителски профил представлява група от реални потребители, притежаващи сходни характеристики. Повярвайте, струва си усилията. Проучванията сочат, че създаването на такъв потребителски профил и съобразяването на рекламната комуникация с него, може да доведе до 73% по-голям шанс за склоняване на клиентите към покупка.

Започнете с основните категории – възраст, пол, семейство, професия, доход и образование. След това влезте в детайли и ги характеризирайте по други подходящи критерии в това число поведение, мислене, ценности и цели.

Стъпка 4. Време е потребителските профили да заработят за вас
Веднъж щом сте съставили профили на вашите таргет групи, използвайте ги, за да отправите неустоими предложения на своите клиенти. Може да започнете дори само с листовки, които да са мислени така, че да привличат вниманието на хора, влизащи конкретно в един от потребителските профили.

Какво следва?

Да отделите време, за да определите целевата си аудитория, да я разберете и да изградите потребителски профили, е първата важна стъпка към повишаване на ефективността на рекламните ви кампании и ключът към успеха.

Запомнете едно – не се опитвайте да се харесате на всички. Най-добрите резултати идват, когато се насочите към един определен профил потребители в един конкретен момент.


Изготвил: Стефани Тонева - студент по Виртуална реторика

No comments:

Post a Comment