Saturday, March 11, 2017

Що е то Мобайлгедон? 


                                                                          



Мобайлгедон застига света през 2015 г. Тогава Google въвежда алгоритъм, познат със страховитото име Мobilegeddon. Ролята му е да изтегля напред в резултатите от търсенията сайтове, чийто уеб дизайн е адаптиран за мобилни устройства.





Ясно, но не съвсем

Въпреки постоянно нарастващия брой хора, които сърфират в интернет през мобилните си устройства, все още има много компании и маркетолози, които не си дават сметка за огромното значение на адаптираните сайтове.

Сърдечната ни честота се увеличава с 38%, когато телефонът ни се бави при зареждане на сайтове. 

Година след въвеждането на Мобайлгедон Ericcson публикува неврологично изследване, според което стресът, предизвикан от употребата на смартфони докато търсим конкретно съдържание или изпълняваме задачи през интернет, е подобен на стреса от гледането на филми на ужасите. 


Често към мобилните устройства се отнасят като към „втория“ по-маловажен екран. Реалността обаче показва, че смартфоните са „първият“ екран за потребителите, свързани с интернет. Те винаги са на една ръка разстояние и са първото място, на което хората отиват, за да общуват, търсят и споделят. Само през последната година мобилните платформи са отчели 60% повече прекарано време в дигитална среда, а една на всеки четири онлайн покупки е направена през мобилно устройство според IBM Digital Analytics.[1]                                                                                                                                                 

90% от интернет потребителите използват средно по три различни екрана на ден, за да осъществят дадена задача.


Една от причините потребителите да използват множество екрани вместо само един – този на смартфона си, за да изпълнят даден ангажимент, е защото мобилното преживяване може да бъде толкова неудовлетворяващо, че те са принудени да завършат задачата на компютъра си. На практика е невъзможно човек, който използва своя смартфон за всичко, да получи задоволително дигитално изживяване само на един екран и затова е принуден, отново заради уеб дизайна, да използва компютър или друго средство. 

Ето защо е важно заедно с технологиите да еволюира и нашият десктоп манталитет, така че да създаваме уеб дизайн, отговарящ на изискванията на дигиталната епоха, в която живеем.

Цитати:
1. Brian Solis, Why Mobile First Is No Longer Enough; It’s Time To Think About Mobile Only Design, последно посещение на 11.03.2017

Стефани Тонева - студент по виртуална реторика



No comments:

Post a Comment